02691011005

آموزش و نصب فریم ور DD-WDT

آموزش و نصب فریم ور DD-WDT
13 مرداد 1397

آموزش و نصب فریم ور DD-WDT


تاریخچه فریمور open source

بنیان گذار DD-WRT  شخصی به نام Sebastian Gottschall, a.k.a. "BrainSlayer می باشد که در سال 2004 این پروژه آغاز شد. OpenWRT دستگاههایی، از جمله سری Linksys WRT54G، Netgear، D-Link، Asus را پشتیبانی می کند.

در دنیای شبکه چندین فریم‌ویر اوپن‌سورس توسعه داده می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها DD-WRT است. این فریم‌ویر روی برخی از روترهای بازار مانند روترهای شرکت لینک‌سیس یا بوفالو از ابتدا نصب شده است ولی کاربران می‌توانند خودشان این فریم‌ویر را روی روترهای دیگری که با آن سازگاری دارند، نصب کنند.

روتر asus

DD-WRTیک پروژه متن باز برای سیستم عامل لینوکس می باشد. تنظیمات این ابزار شامل تنظیمات پیشرفته و تغییرات ویژه نظیر مدیریت شبکه از راه دور، تغییر قدرت امواج مخابره‌ای وای فای به‌منظور افزایش و یا کاهش محدوده تحت پوشش، ایجاد دگرگونی‌های متنوع در زمینه نحوه چگونگی دسترسی دیگر دستگاه‌های موجود به شبکه بیسیم و ...می باشد. DD-WRT یکی از چندین پروژهای شخص ثالث است که برای جایگزینی سیستم عامل اصلی سازنده با سیستم عامل سفارشی ارائه شده است که قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد.

مباحث اولیه

موضوع مهم این است که امروزه روترهای زیادی در بازار موجود می باشند. پس در مرحله اول باید مطمئن شوید که روتر خریداری شده قابلیت اینکه Firmware را روی آن اجرا کنید دارد یا ن.بنابراین پیشنهاد می کنیم در مورد روترها تحقیق کنید. ما برای شما دستگاه‌های قابل پشتیبانی توسط فریمور را در این مقاله قرار می دهیم.

در مرحله بعد باید به سایت DD-WDT رفته و مدل روتر خریداری شده خود را انتخاب کنید و فایل مربوطه را دانلود کنید. فایل های دانلود   به دو شکل mini و full-featurehاست. ورژن  mini دارای تنظیمات اصلی می باشد و ورژن full-feature دارای امکانات و تنظیمات بسیار زیادی است.

روتر asus

آموزش نصب

در ابتدا می خواهیم نحوه نصب روتر ASUS RT-N16 Wireless N300  را به شما آموزش دهیم. در نظر داشته باشید عملیاتی را که بر روی این روتر انجام می دهیم با روترهای دیگر متفاوت است. بنابراین در ابتدا mini را فلش کرده و سپس روتر را reset می کنید و در انتها فلش Full را انجام دهید.

بارگزاری Firmware

هنگامی که مودم شما عملیات ریست شدنش به اتمام رسید حال باید یک مروگر باز کنید و IP روتر خود را وارد کنید. از این دو IP می توانید استفاده کنید. ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ و یا ۱۹۲٫۱۶۸٫۰٫۱

قابل ذکر است یوزر و پسورد پیش فرض admin می باشد.  از منوی Administration بر روی Firmware Upgradeمی رویم. از منوی باز شده بر روی Browse کلیک و Firmware مد نظر DD-WRT که برای RT-N16 دانلود کرده اید را انتخاب کنید تا عملیات ارتقاع شروع شود.

 upgrade

بعد از اینکه DD_WRT mini نصب شد شما باید صبر کنید تا روتر شما خودش رسیت شود به هیج عنوان به صورت دستی انجام ندهید. صبور باشید تا روتر کار خود را انجام دهد.باید تا موقعی که روتر idle نشده کاری نکنید. idle به این صورت است که تمام چراغ های روتر بدون چشمک باقی بماند. این عملیات چند دقیقه طول می کشد وقتی که به پایان رسید و idle شد روتر خود را خاموش کرده و کابل آن را از برق بیرون بکشید تا هیچ تماسی نداشته باشد چند دقیقه حدودا ۳-۵ دقیقه صبر کنید و بعد دوباره روتر را روشن کنید و سریعا دکمه رسیت را نگه دارید تا NVRAM پاکسازی و Restoreبه حالت کارخانه شود.

به همین راحتی روتر شما Open-Source شد. اگر این Firmware و حالت منبع باز به کام شما شیرین نیست شما همیشه می توانید از طریق Restore به طور کامل به حالت کارخانه برگردانید اما به شما قول می دم که وقتی Open-Source را استفاده کنید به هیج عنوان Restore نخواهید کرد.

 


به اشتراک گذاری

  • Avatar
    محمدرضا.اشرف, 18 مرداد 1398

    با سلام و سپاس از راهنمایی مودم دلینک مدل dir878 را به همین روش dd-wrt نصب کردم ، متاسفانه سرعت وایرلس بی اندازه کم شد و بیشتر وقتها از طریق وایرلس اینترنت ندارم ، لطفا در صورت امکان راهنمایی فرمایید


نظر خود را برای ما ارسال کنید

مطالب مشابه

معرفی و آموزش ابزارهای عیب یابی شبکه میکروتیک

معرفی و آموزش ابزارهای عیب یابی شبکه میکروتیک

  • 09 مرداد 1397

در این مقاله می خواهیم ابزارهای مهم در میکروتیک را مورد

آموزش دسترسی  و ورود به تنظیمات روتر وای فای

آموزش دسترسی و ورود به تنظیمات روتر وای فای

  • 02 مرداد 1397

در این مقاله از سایت نتیتو، به آموزش ورود به روتر وای فا

آموزش تنظیمات IP درمیکروتیک

آموزش تنظیمات IP درمیکروتیک

  • 25 بهمن 1397

آموزش تنظیمات IP درمیکروتیک ما در این آموزش به نحوه تغیی